новини
кой
кога
къде
1х4
2х4
3х4
4х4
5х4
на тясно
community
контакт
медии
archive

 

 

 

 

7 декември от 18.30 дискусионен клуб "на тясно" - Хамбара

UFO TV - съдбата на една независима организация за аудио, видео и кино продукция

"Няма нищо случайно.
Няма нищо сигурно.
Всичко се връща."

1х4 представя видеоарт продукция на UFO TV от периода 2002 - 2006 година

[gallery] [discussion MP3 27Mbt] [resume-теми/проблеми]

 

Видео-арт от UFO TV

Моменти от дискусията след представянето
обработка на аудио-документацията от 07. 12. 2006, Хамбара
Антония Колева

7. 12. 2006, 4х4 off road animals

 

 

 

Звукът

- технически въпрос за софтуера;

- връзки с аудио-артисти, важно е да се ползва авторска музика;

- визуализиран бийт;

- ритъм на монтажа;

Коментар: За звука имаше още какво да се каже. Най-малкото поне да се представят онези, които го правят. В някои филми той се открояваше водещ, в други се съчетаваше чудесно в цялото послание. Навсякъде впечатляваше.

 

Един телефон с камера е достатъчен

- за да се експериментира; за да се нацелят някакви попадения

- ъндърформат — независимост от формàта, важен е моментът, идеята;

- грижа за жанра, за формата, за изказа и в размислите за документалното кино, и в репликите за лента и видео-арт.

 

Видео-арт и/или лента

- видео-артът като предварителна подготовка за снимане на лента — школовка и създаване на отделни готови моменти за по-големи продукции;

- видео-артът може да се вмъква във филми на лента, върху лентата може да се рисува; няма ясна граница.

 

Документалното

Около 4-тата минута на записа забележителен обрат по повод на документалното кино и лъжата. Излиза,че добрият документален филм е онзи, който умее добре да заблуди, представяйки фиктивното за вярно.

Става дума за документален филм, фиктивен портрет на артист, който екип от UFO TV е снимал за конкурса в Балчик. Филмът вмъква фиктивни откъси от филми с участието на фиктивния артист. Успяхме да заблудим няколко човека, похвалиха се от екипа.

Документалното се явява като набор от похвати да се представя истина. Документалните похвати намаляват и отхвърлят значението на знания и очаквания извън тези на конкретния филм. Едно арт-схващане за документално. То разглежда документалното като реторическа функция, като въпрос на умело внушение.

 Това арт-схващане за документалното се опира, не на постмодерни теории, а на технологични аргументи — няма кино без похвати, всяко заснемане, изборът на перспектива за камерата, да не говорим за рязането и за монтажа вече представлява похват; те не препредават някаква действителност. Кино-техниката безвъзвратно поглъща действителното.

Противотежест: Документалното е свързано с момента, да си готов във всеки един момент да извадиш камерата. Да хванеш момента.

 

Разпространение

- пускаме си ги навсякъде и колкото можем повече;

- въпрос на възпитаване на визуална култура е да се гледат подобни филми;

- броят на зрителите не се диктува от това, дали филмът се гледа леко; някои от нещата на UFO TV са много леки за гледане, те са от типа на видеоклиповете, въпреки това зрителите са преди всичко от арт-средите, колеги, изкушени;

 

Фестивалите за студентски и младежки филми създават и сплотяват екипи. Стимулират продукция и извън участието в конкурсната програма. Служат за международен обмен. Място за гледане и показване на продукция — собствена и на колеги.

- фестивалът в Балчик — предимства на мястото, организационни неудачи;

- „Петък 13“ филмово предизвикателство, организирано от UFO TV; тази година ще излезе от тясната черна тематика;

- Синемаспортс на Интерспейс, формират екипи; например UFO TV е сформиран за първия фестивал Синемаспортс и продължава да действа.

 

 
дискусинен клуб "на тясно"
всеки четвъртък 18.30 в "Хамбара"
софия
 
"39 грама"
вестник за гравитацията
powered by
E80 association